mereka

Saturday, July 20, 2013

19.7.2013

#10 ramadhan 1434H

Bismillah..

Dulu ketika kami berempat, saya rasa dia yg paling, ayu, 'sweet' gitu :)
Kalau cakap dgn Mamanya memang cair abis suara, anak bongsu lah katakan. Tapi bongsu2 dia pun she's indepent. Boleh buat semua sendiri.

Hobinya suka menyanyi, er lagi dua dalam bilik kami pun suka menyanyi jgk, tp tak sesedap suara dia. Sedap ooh, kalau dgr dia nyanyi lagu Yuna orang cakap kembar rasanya :)
Tak kira tempat, kalau dia study sorang2 senyap terkutik di mejanya, pasti akan disumbat earphone putih di telinganya dan mulalah suara merdu berkumandang di bilik kami. Free radio :)

Satu lagi hobi menarik dia ni, suka melukis. Yang bestnya dia akn lukis je kat mana2, tu tandanya, dia bosan. Kan kan kan. Tapi mashaa Allah lukisannya comei2, macam tuan ni. Saya suka sebab bg saya lukisan dia unik, seunik tulisan tangannya, comel. Ada satu gambar tu dia lukis time last meeting Medcy, dia lukis mata wanita berpurdah, tergoda saya lihat, eh?

Si cantik manis ni suka bangat sama kucing, ngak percaya? Walaupun duduk kat negara orang tp still lagi bela kucing, pendek kata dia memang peminat no 1 kucinglah! Kalau dia x rindu kat parnts dia di Melaka, mesti dia tenung gambar2 kucingnya di skrin toshiba putihnya :)

Satu hobi yang saya share dgn dia is- blogging. Saya suka baca blog dia, silent readers (silent la sgt), rasa mcm dia ni one day boleh jadi a good writer kot, kalau publish buku English ataupun dalam Bahasa Melayu mesti laku, inshaAllah. Dari situ saya jumpa satu titik persamaan saya dengan dia. Moga kami sama2 istiqomah menulis benda2 yang berfaedah, xde2 merapu kedana caci sini sana, na'uzubillah!

Cik kak ni persamaan dia dengan cik Sarah is diorang sama2 pandai melukis, sama2 kreatif, suka penyanyi yang sama, minat pada orang yang sama? Hahaha ok yang last tu sekadar gurauan, kakak2 berdua jangan marah ya ;) Dia kalau dengan Sidah plak sama2 sangat2 nak jadi doktor muslimah yang berjaya. Asalnya sahabat saya ni kos Farmasi di Uia, sudah tertulis di Luh Mahfuz dirinya berkelana di bumi Mesir akhirnya demi segulung ijazah untuk perubatan.

Dia sangat2 tabah, kadang2 dia x percaya dia boleh, asalnya dia tahu dia boleh, tp dia letak satu tembok di depannya utk dia mencuba, itu apa yang saya lihat tentang dirinya dulu. Tapi dia dah mula berubah, berubah ke arah yang lebih baik.

Before she might just a normal cutie girl studying but after all she had proven she has the talent. She show what she have and what she can do. I'm proud for her, sincerely.

Bukti?

Dia yang sebelum ni tak berani nak cakap kat depan bebudak Medcy yang hebat2 tu telah menyandang jawatan Head of bureaus of Publication and Information Medcy 12/13. Saya pun maha terkejut kerana pada asalnya selepas berjaya mengajak dia menyertai Medcy dia berhasrat untuk menjadi subcomm atau Asst Head sahaja. Allah Maha Mengetahui kan, cantik perancangan Allah.

Walauapun dia hanya sempat utk beberapa bulan sahaja, saya sebagai sahabat, rumate setahun setengah amat2 bangga dengannya! Siapakah dia eh?

 Nur Syahirah bt Md Tahir aka Sya, Yayah, Ira, Syera
20 tahun

Post khas ini saya tujukan buat sahabat saya, rumate saya di CFS selama 1 tahun setengah, Yayah,,

Selamat hari lahir3x
Yayahhhhhh...
Sanah Helwa ya ukhti habibati wa sodiqi!
20 tahun sudah umurmu, may Allah bless!
Be a good girl, a nice daugther, a sweet friends and a smart doctor-to-be inshaaAllah!

Walaupun tempoh kitorang bersama sebilik x lama dengan Sidah n Sarah, tp ukhuwah tu masih terasa sampai sekarang. Mungkin ni kot orang ckp "ukhuwah fillah", bersahabt semata2 kerana Allah, nice kan.
Teringat yayah teringat Ore0 4+1 ;)
May Allah bless keyh!

oreo 4+1
Sincerely from Penang with love

3 comments:

  1. salam'alaykum dear sisters yang sangat kusayangi,
    this post has really made my day!
    thanks a lot!

    ReplyDelete
  2. saya da bace dulu, tpi lupe nak comment.. (comment tapi xjadi sebenarnye..huhu)
    bila bce nim mmg terasa syahdu jer.serius :)
    especially yg ayat :" Asalnya sahabat saya ni kos Farmasi di Uia, sudah tertulis di Luh Mahfuz dirinya berkelana di bumi Mesir akhirnya demi segulung ijazah untuk perubatan..."

    sbb melalui peristiwa inilah, titik pemisahan jarak antara kita semua,
    dan segala-galanya berubah. tidak pada persahabtan,
    tapi kepada rutin dan orng sekeliling.

    Kak Nab, what a really nice article and description!!
    terima kasih jugak kepada penulisnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak pada persahabtan,
      tapi kepada rutin dan orng sekeliling

      betul tu kak sarah! doakan penulis ni tetap hati, selalu sgt x berapa nk istiqamah, huhu.

      Delete

apa kau rasa? oren?

a big thank you for ur comment, May Allah bless :)