mereka

Saturday, May 7, 2011

silent lover...


Apa khabar kwn2 blogger? :)
Aku baru saja habis BW dkat blog2 yg aku kenali n tak kenali.
Terjumpa satu post dari blog Islam Itu Fitrah
Tajuknya 

~Mencari Cinta Dalam Diam~

Ahaa entry yg Saudara tu buat mmg best.
Ntah knapa aku suka baca info2 yg nmpk remeh temeh tp berguna.
So, kat sini aku share 100 % hasil garapan
Abg Muhammad Solehin ni.

*****************************************

CINTA?
Pernah tak korang jatuh cinta? 
Pastu kawan,
pastu teman tapi mesra,
alih2 dah kapel?

Tup tup tup,
lepas 4-5 bulan,
dah bosan putus mcm tu jaa,
dua2 pihak bermusuhan,
aku kata kat dia,
dia kata kat aku.

ADA TAK??? 0.O

Emm aku sejujurnya penah smpai tahap teman tapi mesra jaa.
Bila lama2 aku sedaq benda ni tak ke mana.
Tambah dalam usia macam ni, baru 17 thun (last year)
dah pikir smpai ke tahap tu. Mak abah kita pulak nak letak mana?
Janji nak study rajin2 nak score SPM tip top punya,
alih2 tumpuan agak terjejas kan?
Aku mengaku masa awal tahun tingkatan 4 aku lalai sket.

AHHHH skang ni aku nak share topik lain tp da jadi cita len.
Tukaq3.!!!

Okeh..!
Cinta dalam diam ni macam mana erk??
Maksudnya kita menyukai seseorang dan menyintai tanpa pengetahuan orang tu la kan?

Kelebihannya,,

Cukup cintai dia dalam diam.
Bukan kerana membenci hadirnya.. tetapi menjaga kesucinnya bukan kerana menghindari dunia.. tetapi meraih syurgaNYA bukan kerana lemah untuk menghadapinya.. tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..
.
Cukup cintai dia dari kejauhan.
Kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari ujian.. kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan.. kerana mungkin sajakan membawa kelalaian hati-hati yang terjaga..
.
Cukup cintai dia dengan kesederhanaan.
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan.. menumbuhkan harapan hanya akan memberi kebahagiaan para syaitan..

Maka cintailah dia dengan keikhlasan.
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati.. tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..?
~ Pilihan ALLAH itu yang TERBAIk
“.. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” ( QS. Al Baqarah: 216 ).
Cukup cintai dia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan..
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan.. mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan..
Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan.. serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya.. biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya..
” Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga” (Umar Bin Khattab ra)



*saya cinta dia kerana Allah ^^*

1 comment:

  1. mcm penah jadi jaa. heheee. stdy dulu.nani.!

    ReplyDelete

apa kau rasa? oren?

a big thank you for ur comment, May Allah bless :)