mereka

Saturday, October 15, 2011

the most wasted year?


Hari ni tetiba aku terpikir, dalam banyak-banyak tahun aku hidup, tahun ni kot yang paling2 aku rasa banyak masa terbuang gila-gila =='.

KENAPA?
Sebab aku rasa lepas habis je SPM, ramai umat manusia yang seangkatan sibuk ber-online (termasuk la aku sekali).
24/7 balik2 orang yang sama, mmg sah semua nak qada' balik time2 blajaq dulu, otak hempas pulas dok pikir tuk jawab SPM. Pastu baru la ada segelintir yg p cari keja, aku masuk bulan 1 baru terhegeh2 mencari keja. Tu pun takat 2 bulan, malas.
Ada yang rajin tu parents hantar p kelas BI, ARAB, MEMASAK dan MEMANDU.
Aku p driving school saja. Tapi kalo pikiaq balik dari segi jasmani memang taksihat sebab dok keja makan+tidoq+tv+online saja, riadah2 memang takde maknanya deh ^____+.

ROHANI??
Tepuk dada tanya iman lah. Aku sendir dah takdak al-mathurat 2 kali sehari, yaasin waktu maghrib, dhuha pagi2. Pas Subuh komfem tido tak hengat dunia. Bangun2 dah dekat tengah hari (buruknye prangai).
Bila aku pikir balik, nak masuk U prangai cenie ka??
Alhamdulillah, Allah puts me at the rigt place for me.
IIUM has taught me everything.
Kalau kat SAKBA dulu, bukan tak diajar, aku yang tak apply. Bila ada kat U, baru aku sedar ap yang aku praktik kat skolah dulu banyak yg tak ikhlas lillahi ta'ala. Semua tu skadar nak buat apa yg ada dlm praturan skolah. When life's getting older, masuk U baru mata hati bukak seluasnya (hiperbola).

Sekadar renungan untuk diri sendiri sebenarnya, tp sapa baca, rasa ada muhasabah diri tu, baguih laa :)







2 comments:

  1. betui2.. ni tambah 3 bulan lagi.. waduh2

    ReplyDelete
  2. aah. takpe la we try our best to fill these 3 moths with something beneficial :D

    ReplyDelete

apa kau rasa? oren?

a big thank you for ur comment, May Allah bless :)